تلاش پدیدآورندگان تابلوهای روان تبلیغاتی خیابانی این بوده است که از بین مسافران درونشهری یا برون شهری و به صورت تصادفی مخاطبان خود را جذب کنند.مشابه این کار را میتوان به وسیله نوار آگهیها در صفحات وب انجام داد.با این تفاوت که تابلوهای جادهای ایستا هستند در حالیکه نوار آگهی ها در وب میتوانند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و مخاطبان با زدن یک کلیک ماوس میتوانند خود را به پایگاه مورد نظر برساند و اطلاعات بیشتری در مورد آن آگهی به دست آورند.این قابلیت،آگهیدهنده را نیز قادر میسازد تا بتواند به دقت میزان اثربخشی و دریافت پاسخ آگهی خود را بسنجد. اما در رسانه های مکتوب مانند روزنامه و مجلات، بخشهای مشخصی از هر صفحه و یا در برخی موارد کل یک یا چند صفحه متوالی به تبلیغات اختصاص مییابد و خوانندگان به آسانی میتوانند این بخشها را از بخشهای مقالات و نوشتارها تفکیک کنند.در صفحات وب نیز معمولا نوار آگهی ها را به شکلی میسازند که از بخشهای خبری و اطلاعاتی صفحات قابل تشخیص باشند.به دلیل کوچکی صفحه نمایش معمولا درصد کمی از کل مساحت صفحه نمایش برای نمایش تبلیغات مورد استفاده قرار میگیرد.به همین خاطر شرکتهای تبلیغ کننده، صفحاتی را میسازند که تبلیغاتشان بهگونهای با متون اطلاعاتی و خبری صفحات تلفیق و غیرقابل تشخیص باشد.در وب هر عنصری که بتواند به شکلی تعاملی با استفاده کننده ارتباط برقرار کند،از یک علامت تجاری تا تصویر و طرحی که در پسزمینه قرار میگیرد،میتواند برای درج آگهی به کار گرفته شود.