ابزارهای کاربردی بازاریابی اینترنتی


ابزارهای کاربردی بازاریابی اینترنتی

بازاریابی رسانه های اجتماعی یکی از ابزارهای بازاریابی اینترنتی است و به منظور ترویج و ترفیع خدمات و محصولات در بستر آنلاین مورد استفاده می باشند. بسیاری از کسب و کارها، شرکت ها و برندها به منظور ترویج خدمات، تبلیغ محصولات، برند سازی مجدد در فضای مجازی و همچنین حضور پر رنگ تر در این فضا، در حال روی آوردن به محیط های آنلاین هستند. بازاریابی رسانه های اجتماعی غالباً بر روی پلتفرم های محبوب همانند Facebook، twitter، YouTube اجرا و اداره می شوند.

اکانت های متعدد در رسانه های اجتماعی مختلف گیج کننده خواهد بود و بررسی و پاسخ کامنت ها و سؤال ها را با مشکل مواجه خواهد کرد. در آن صورت شما نیاز به ابزاری مؤثر برای انجام این امور دارید. خوشبختانه صدها ابزار مختلف در زمینه بازاریابی رسانه های اجتماعی در دسترس می باشد.

برای دانستن آن که از کدام ابزار در جهت بهبود بازاریابی اینترنتی استفاده کنید، در زیر لیستی از ابزار های بازاریابی اینترنتی که به طور خاص برای عملکردهای مهم و ضروری مثل ارائه دادن پست های زمان بندی شده، پست های تحلیلی و فیلتر کردن محتوا ساخته شده، آمده است.
مدیریت اکانت

Buffer: با این ابزار شما می توانید از یک پنل و داشبورد به تمام اکانت های Facebook، Twitter، LinkedIn، خود دسترسی داشته باشید و آنها را مدیریت کنید. حتی این امکان برای شما فراهم است که پست های خود را در 3 بستر، شبکه های اجتماعی برنامه ریزی کنید. در این صورت در بروز رسانی پست هایتان، یکپارچگی برقرار خواهد شد.

Commun.it: این ابزار به شما کمک می کند که اکانت Twitter خود را مدیریت کنید. با این ابزار قادر خواهید بود سؤال های کاربران را پاسخ دهید، فعالترین Follower های خود را پیگیری کرده و به بررسی پیام هایی که در آنها نامی از شما برده شده بپردازید.

HotSuite: این ابزار بسیار ساده با قابلیت استفاده آسان، یک پنل مستقیم به اکانت های شبکه های اجتماعی مثل Facebook، Twitter می باشد که می توانید با استفاده از آن به طور همزمان آنها را مدیریت کنید.
ابزارهای مربوط به محتوا

Scoop.it: این ابزار به شما کمک می کند تا محتوای یک وب سایت (مثل مقاله ها، عکس ها و . . .) را برای به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، ذخیره کنید. بعد از نصب کردن scoop.it شما به راحتی قادر خواهید بود که محتوای URL هر سایتی را دخیره سازی نمایید. شما حتی قادر خواهید بود که این ابزار را با HootSuite ادغام کرده و به صورت ترکیبی از آنها استفاده کنید.

Storify: ابزاری شبیه Scoop.it است که شما قادر خواهید بود با استفاده از آن مقاله های آنلاین را برای پست کردن در وقت دیگر ذخیره کنید. هر زمان که در اینترنت به دنبال محتوای جدیدی بگردید، این ابزار به شما اجازه می دهد که موارد یافت شده را با توجه به عنوان و تاپیک آن، سازمان دهی کنید.

Google Reader: این ابزار یک خواننده RSS است که به طور مرتب محتواهای جدیدی که بر روی سایت های خبری و بلاگ های مورد علاقه شما قرار می گیرد را چک می کند. همچنین این امکان را برای شما فراهم می آورد تا با انتخاب کردن تنظیمات مختلف، هرطور که مایل هستید از این محتوا ها آگاهی یابید.

Topsy: اگر شما می خواهید از عناوین و گرایشات جدید مربوط به صنعت خود، محصولات مرتبط و رقبا آگاه شوید، Topsy یک ابزار بسیار مفید برای این کار است. Topsy با آگاهی دادن در رابطه با آخرین اخبار و اتفاقاتی که بر روی برند شما تأثیر می گذارد، کمک می کند که همیشه به روز باشید.

 ابزار های تحلیلی

Crowd Booster: این ابزار قدرتمند به شما معیار هایی را معرفی می کند که بتوانید با استفاده از آنها از بهترین زمان ایده آل برای گذاشتن پست در رسانه های اجتماعی آگاهی یابید و همچنین از محبوب ترین پست های Facebook خود مطلع شده و آنها را طبقه بندی کنید. البته اطلاعات و خدمات ارائه شده توسط Crowd Booster رایگان نبوده و در قبال دریافت مبلغ این خدمات را به شما عرضه می دارد.

Facebook insight: این ابزار به شما کمک می کند که پیشرفت های خود را در Facebook مشاهده و پیگیری کنید و به شما این امکان را می دهد تا از مقدار محبوبیت پست های تان آگاهی یابید. این ابزار تحلیلی، به شما کمک می کند تا درک بهتری از طرفداران خود و فضاهایی که از لحاظ تبلیغاتی نیازمند اصلاحات هستند را شناسایی کنید.

Klout: این ابزار رایگان بازاریابی رسانه های اجتماعی، نسبت به مقدار مؤثر بودن شما در فعالیت های رسانه های اجتماعی، به شما امتیاز می دهد. 400 نوع متغیر وجود دارد که بر این امتیاز و اندازه گیری آن تأثیر می گذارد. این ابزار همچنین به شما این امکان را می دهد تا فضاهایی که از نظر تبلیغاتی نیاز به اصلاحات دارند را شناسایی کنید و فعالیت هایی که بیشترین تأثیر را بر روی برند شما می گذارد را به شما معرفی می کند.

How Sociable: روند کار این ابزار بسیار شبیه klout می باشد و بر اساس فعالیت هایی که شما در رسانه های اجتماعی دارید، به شما امتیاز بالایی می دهد. هر چه این امتیاز بیشتر باشد، مشخص می کند که شما حضور قوی و پررنگ تری در فضای آنلاین دارید و یا برند شما در حال دست یابی به اهداف مخاطب تان می باشد.

Engag.io: این ابزار علاوه بر ارائه سیستم مدیریت اکانت در رسانه های اجتماعی، نگرشی درباره افرادی که در فضای آنلاین با آنها تعامل دارید به شما می دهد. با این کار، افراد خاصی که باید تمرکز بیشتری بر روی آنها داشته باشید مشخص می شود و کمک می کند که احتمال به اشتراک گذاشتن محتوا را توسط این افراد بسنجید. مسلماً این افراد خاص باعث می شوند که افراد دیگری هم به پیروی از آنها، خواستار تعامل با برند شما باشند.

Brand Monitor: این ابزار قدرتمند پنلی را ارائه می دهد که می توانید با استفاده از آن، اکانت رسانه های اجتماعی خود را مدیریت کنید. Brand Monitor همچنین شما را به محلی که کاربران در باره برند شما صحبت کرده و به آن اشاره کرده اند، هدایت می کند. این امر به شما کمک می کند که سهم فعال تری در تعاملات خود با مخاطبان و کاربرانتان داشته باشید. تعاملاتی که علاقه اصلی و حقیقی کاربران به محصولات شما، در آن جریان دارد.

Google Analytic Social Report: ابزار Google Analytic به شما کمک می کند تا عملکرد وب سایت خود را بسنجید، حال اگر شما از قبل در این ابزار حساب کاربری داشته باشید می توانید به راحتی Social Report را در پنل خود در Google Analytic ادغام کرده و به کمک آن فرآیند بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را بررسی کنید.

این ابزار تصوری قابل درک از بازدیدکنندگان شما را ارائه داده و شما را از فعالیت های آنان در حساب کاربری شبکه اجتماعی شما مطلع می سازد. به عنوان مثال از شلوغ ترین ساعات حضور کاربران در حساب کاربری خود آگاه شوید و یا نوع اطلاعاتی را که باعث ایجاد تعامل میان شما و بازدید کنندگانتان می شود را بشناسید.

موارد گفته شده در بالا، مثال هایی از تنوع گسترده این ابزار ها می باشد که شما قادر خواهید بود از آنها استفاده نمایید تا بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را منظم تر، سازمان دهی شده و مؤثر تر سازید. بدون این ابزار تشخیص درست یا غلط بودن استراتژی های شما برای گسترش بازاریابی اینترنتی، سخت می شود و شما باید انرژی و زمان بیشتری را صرف بهبود سازی استراتژی های بازاریابی اینترنتی خود کنید تا نتیجه ای مؤثر تر حاصل شود.