براساس تحقیقات انجام شده، ترافیک استفاده از اینترنت در فاصله ساعت 8 تا11بعد ازظهر به بیشترین حد خود میرسد.آمارها نشان میدهد که در آمریکا، در بین خانوادههایی که دسترسی به اینترنت دارند زمان استفاده از تلویزیون به میزان 10%کاهش یافته است.پیشبینی میشود که این میزان استفاده از اینترنت سبب شود تا آگهی دهندگان، رسانه جدیدی را جایگزین تلویزیون کنند. به عبارت دیگر حجم ترافیک یک سایت مبیّن آن است که کاربران بیشتری از آن دیدن میکنند و این پارامتر مطلوبی برای یک پایگاه تبلیغاتی محسوب میشود. صنایع مختلف برای روی آوردن به آگهی های تبلیغاتی در اینترنت منتظرند تا این رسانه بهمانند دیگر رسانهها ابزار مناسب خود را پیدا کند.استانداردها و حضور شرکتهای ثالث و مستقل برای سنجش میزان اثربخشی آگهیها و بنگاههای تبلیغاتی، تثبیت قیمتها، تشخیص ظرفیت هریک از مدلهای تبلیغاتی اینترنتی و فناوری مرتبط با آنها وتشخیص میزان منافع حاصل از این روش جدید تبلیغاتی،پارامترهای ناشناختهای در اینزمینه هستند. در خلال سالهای گذشته تنها موضوع ثابت در اینترنت،رشد و توسعه سریع و فوقالعاده آن بوده است. به همین دلیل به زودی اینترنت و صنعت اینترنت همه چیز را در تجارت و کسبوکار تحتتأثیر خود قرار خواهد داد. (نوائی، 1380: 47-48)
از تفاوتهای اساسی و مهم تبلیغات لحظهای با مدلهای سنتی آگهی در این است که مخاطب میتواند مستقیما با آن ارتباط برقرار کند و به اختیار خودش جزئیات بیشتری از آگهی موردنظرش را ببیند و یا اینکه در همان لحظه کالای موردنظر خود را خریداری کند. «وب» حتی امکانی را فراهم میکند تا آگهی دهنده بتواند یک مخاطب خاص را هدف قرار دهد و برای او آگهی هایی را ارسال کند که مطابق با سلایق و خواستههای او تنظیم شده باشد. با مقایسه تبلیغات لحظهای با انواع مختلف تبلیغات سنّتی میتوان به عمق و گستردگی تأثیرات آن پی برد.