تاثیرات تبلیغات

براساس تحقیقات انجام ‏شده، ترافیک استفاده از اینترنت‏ در فاصله ساعت 8 تا11بعد ازظهر به بیشترین حد خود می‏رسد.آمارها نشان می‏دهد که در آمریکا، در بین‏ خانواده‏هایی که دسترسی به اینترنت دارند زمان استفاده از تلویزیون به میزان 10%کاهش یافته است.پیش‏بینی می‏شود که‏ این میزان استفاده از اینترنت سبب شود تا آگهی ‏دهندگان، رسانه جدیدی را جایگزین تلویزیون کنند. به عبارت دیگر حجم ترافیک یک سایت مبیّن‏ آن است که کاربران بیشتری از آن دیدن می‏کنند و این پارامتر مطلوبی برای یک پایگاه تبلیغاتی محسوب می‏شود. صنایع مختلف برای روی آوردن به آگهی‏ های تبلیغاتی در اینترنت منتظرند تا این رسانه به‏مانند دیگر رسانه‏ها ابزار مناسب خود را پیدا کند.استانداردها و حضور شرکت‏های ثالث‏ و مستقل برای سنجش میزان اثربخشی‏ آگهی‏ها و بنگاه‏های تبلیغاتی، تثبیت قیمت‏ها، تشخیص ظرفیت‏ هریک از مدل‏های تبلیغاتی اینترنتی و فناوری مرتبط با آنها وتشخیص میزان منافع‏ حاصل از این روش جدید تبلیغاتی،پارامترهای‏ ناشناخته‏ای در این‏زمینه‏ هستند. در خلال سال‏های‏ گذشته تنها موضوع ثابت‏ در اینترنت،رشد و توسعه سریع و فوق‏العاده آن بوده‏ است. به ‏همین دلیل‏ به زودی اینترنت و صنعت‏ اینترنت همه ‏چیز را در تجارت و کسب‏وکار تحت‏تأثیر خود قرار خواهد داد. (نوائی، 1380: 47-48)
از تفاوت‏های اساسی و مهم تبلیغات لحظه‏ای با مدل‏های‏ سنتی آگهی در این است که مخاطب می‏تواند مستقیما با آن‏ ارتباط برقرار کند و به اختیار خودش جزئیات بیشتری از آگهی‏ موردنظرش را ببیند و یا اینکه در همان لحظه کالای موردنظر خود را خریداری کند. «وب» حتی امکانی را فراهم می‏کند تا آگهی‏ دهنده بتواند یک مخاطب خاص را هدف قرار دهد و برای او آگهی‏ هایی را ارسال کند که مطابق با سلایق و خواسته‏های او تنظیم شده باشد. با مقایسه تبلیغات لحظه‏ای با انواع مختلف تبلیغات سنّتی‏ می‏توان به عمق و گستردگی تأثیرات آن پی برد.